Skip to main content

Ingin bercinta secara High Class ?



Cinta high class buka ekslusif milik sesiapa . Cinta high class berhak dimiliki oleh kita semua .
Jangan tunggu esok . Hari ini juga kita mesti mencintai secara high class.
Jangan lupa , bantu si dia agar mampu mencintai secara high class juga.
Errr.. Apa itu cinta high class?? Nak taw ta ?
Cinta high class tuh mendaulatkan Allah nombor satu , Cintamu padaku kerana Allahmu yang satu . Cinta mu bermujahadah menahan nafsu.
" Ya Allah , Aku memohon cinta - Mu dan cinta orang yang mencintai - Mu, dan amalan yang menyampaikan aku kepada cinta -Mu . Ya Allah , jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai diriki , keluargaku dan daripada air yang sejuk ( ketika panas terik )." ( HR al-Tarmizi ).
Aku terfikir , wanita dan lelaki saling tertarik. Itu biasa . Malah ketertarikan yang kuat ini turut dirasai oleh binatang jantan dan betina. Begitulah cara Allah menjamin berterusannya kehidupan di duina.
Wanita dan lelaki saling jatuh cinta . Itu juga biasa . Islam menolak sistem yang cuba menghapuskan terus fitrah ini seperti merahibkan diri. Islam mneawarkan solusi iaitu pernikahan untuk meyalurkan fotrah barakah.
Wanita dan lelaki sanggup berkorban segala-galanya demi cinta . Itu luar biasa . Tapi boleh membawa binasa . Tanpa asas agama , maruah diri sanggup dikorbankans sekali. Islam menutup pintu - pintu yang membawa kekejian untuk melindungi lelaki dan wanita daripada punca - punca keghairahan dan penctus fitnah.
Wanita dan lelaki bercinta selepas nikah , saling melengkapi agama pasangannya. Ini jauh luar biasa. Dan ini barulah high class. Jika belum bernikah , cinta menjadi high class apabila teruna dan dara saling tinggi mujahadah. Bantu si dia memahami dengan mengurangkan perjumpaan dan komunikasi. Ianya atas dasar urusan dan keprluan sahaja dengan menjaga syarat dan batasan.
Jika di luar batas urusan , mintalah fatwa dari hati . Kebaikan itu apa yang tenang dalam hati . Dosa itu apa yang was - was dan syak dalam hati . Nikmatilah indahnya saat menahan , bila halal , penuh keterujaan.
Lelaki dan wanita bgaikan botol dan penutpnya . Bagaikan elektron dan proton . Bagaikan baju dan seluar. Bagaikan sepasang selipar . Saling memerlukan .
Bukti saling memerlukan ini akan menjadi luar biasa dan high class jika diluapkan kepada insan istimewa bernama suami atau isteri, bukan teman wanita atau teman lelaki . Kenapa ianya high class?
Itu tanda patuhi Allah . Itu tanda jauhi fitnah . Itu tanda sebuah mujahadah.
" Jodohku , aku tidak tahu dirimu siapa dan entah di mana . Aku cuma tahu engkau ada , di dunia atau di syurga. Akan aku simpan ajaib ini . Akan aku luapkan untuk mu setelah akad menghalalkan kita ".





Comments

Popular posts from this blog

🐰36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123)

🐰 36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123) . 🍀 Features all letters and numbers in various fun colors. 🍀 Helps children learn while still having fun. 🍀 Extremely durable, water resistant, and easy to clean. 🍀 Including 26pcs ABC and 10pcs 123 letters 🍀 Each block size 30cm x 30 cm . 🎯 HARGA : RM60 📦 FREE POSTAGE SM, . # toys   # freeshipping   # kidstoys   # fashionista   # korean   # BabyCrawlingMat # babyplaymat   # crawlingmat   # evafoammat   # FoamPuzzleMats # babyplaypuzzle   # EVAPuzzle   # LetterplayMat   # puzzlematsbaby

ijab kabul Kangen Band

Di gelap malam aku mulai tenggelam Saat kau peluk erat tubuhku, sayang Tunggu aku pulang, aku pasti datang Menemuimu tersayang  Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya,  agar ia bahagia dudududu Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi i Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia (dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi) Dan akan

Debar Rasa Hati

Haii all readers yang singgah sini. Boleh tak kalau aku nak minta dan berkongsi pendapat dengan korang ?? A few days lagi aku bakal bernikah lebih kurang seminggu je lagi. Bila fikirkan hari bahagia tu je, hati aku rasa gugup, rasa berdebar-debar. Memang semua wanita yang akan berumah tangga akan mengalami rasa ini ker? Korang ada cara atau solution tak nak hilang kan rasa gugup,takut, berdebar bagai ni sampai masa nya? Kalau ada korang kongsikan la pengalaman korang atau saja petua nak berumah tangga ok ! korang boleh tinggalkan komen atau kita boleh chat dekat shoutbox. Nasihat korang sangat di hargai :) terima kaseh.