Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2014

Rasa Hati

Dalam sebuah perhubungan kita mempunyai cara yang berbeza untuk menunjukkan kaseh sayang kita. Ada pasangan yang seorang ego, jarang menunjukkan kasih sayang mereka. Manakala pasanganya seorang yang cukup penyayang , caring, lovey dovey bagai. Agaknya bagaimana kehidupan mereka kan melalui hari-hari mereka. Berjaya kah mereka survive untuk hidup bersama?? * hahahahhaha*  *macam kisah sedih pulakkan entry kali ni* *aku sendiri pon tak tahu apa rasanya*.. Sekadar berkongsi apa yang aku rasa. Kita sering berfikir untuk selalu berada disisi orang yang kita sayang. Setiap hari kita akan menghubungi dia, bertanya apa aktiviti mereka? Macam mana hari dia? Setiap hari kita akan mengulang soalan yang sama. Tanpa kita jemu. Bila kita dengar saja suara orang yang kita sayang sedih, kita ingin cepat berada disisi dia, terus nak dengar masalah dia. Sedangkan dia tak ingin pon berkongsi dengan kita, adakalanya kita akhirnya dijadikan tempat dia menempiaskan tekanan dia. Dalam kelekaan kita terlalu m…

Jun.

Sekejap saja masa berlalu, sekarang dah kembali ke bulan JUN semula. Untuk tahun 2014, dalam tak sedar dah hampir one year aku melalui perhubungan ini bersama dia. Pada maksudnya sudah hampir setahun aku menjadi tunang AMIRUL SYAHID. Bukan mudah untuk melalui perhubungan ini selama setahun , pelbagai dugaan kami tempuh. Dari ke suka-suka hingga ke duka-duka. 
tapi Alhamdulillah walau pon perit yang aku lalui jodoh kami masih berkekalan. Hubungan mana yang tidak ditimpa dugaan kan. Aku mudah untuk bertahan dengan pasangan yang sangat ego , bila diri teerlalu manja. Nak tak nak kita kena bertahan kalau sayang kan. Demi sayang saya untuk awak, saya akan jadi yang terbaik untuk awak dalam perhubungan ni. 
Tak sabar nak tunggu 30 Jun ni. untuk genap setahun hubungan kita. Semoga perhubungan kita terus berkekalan kesayangan :)

Sekadar berkata

Jangan rimas bila seseorang call dan mesej bila kamu keluar dan lewat balik...Jangan marah bila seseorang sentiasa mahu tahu apa aktiviti kamu ketika dia tiada disisi kamu, tambahan pula kamu berdua duduk berjauhan.Jangan marah bila seseorang asyik bertanya soalan bodoh yang tiada erti apa apa untuk kamu... Jangan marah, Jangan risau, Jangan rimas... tetapi RISAULAH bila seseorang itu tidak lagi banyak tanya, tidak ambil berat, dan lebih suka kamu keluar biar pun berjam lamanya..Fikir-fikirkan lahnya.. Fikir masak-masak kerana tidak semua yang sanggup cari semata-mata nak tanya "awak tngah buat apa?".. "awak dah makan?".. "awak sayang saya?"..Semua pertanyaan seseorang itu mungkin sama pada setiap hari sebab dia pon dah tak tahu nak tanya apa pada kamu sebab tak mahu berenggang dengan kamu..Sedarlah itu tanda dia smbil berat pada kamu.. Bayangkan lepas dia tiada dalam hidup kamu.. tiada soalan diberi.. tiada deringan telefon..tiada mesej-mesej yang mencui…