Skip to main content

Welcome Ramadhan 2015








Selamat Tengah hari semua, 
Hari ini adalah first ramadhan untuk tahun 2015. So, rasanya belum terlambat aku nak ucapkan Selamat Datang Ramadhan Kareem. 



Hari ini aku just nak bercerita feeling aku untuk sambut Ramadhan 2015. Ramadhan kali ini aku rasa semangat nya lain sedikit dari tahun-tahun yang lepas. Jeng jeng, SEBAB Ramadhan tahun ini aku sudah bergelar isteri dan memegang tanggungjawab sebagai seorang isteri. Tidak macam tahun tahun yang lepas, masih anak dara, masih boleh manja manja dengan mak bila sahur. Kerja tungu mak kejut je, tak pun bersahur dengan kawan kawan dekat KUIS. Itu je la rutin tahun lepas.
 
Perasaan sambut Ramadhan sebagai seorang isteri sangat excited dan rasa takut juga la. Rasa takut itu bukan apa, just terfikir-fikir mampu ke aku jadi isteri yang melayan dia dengan baik dan sempurna. takut ada yang tak cukup ke makan minum ini. Harap-harap semuanya berjalan lancar dan dibawah redha ALLAH. Ha! Kalau rasa Excited mesti la sebab kita ada kawan untuk berbuka,untuk solat berjemaah.*nak rasa kena la kahwin dulu* hehehe..

Sekarang semua sudah cukup berbeza, aku dah jadi isteri orang, so kena la bangun masak untuk Encik suami kesayangan Hamba itu. Alhamdulillah. Pagi tadi semua berjalan lancar, nasib baik tidak susah nak kejut suami aku tu bangun. Sekali kejut je dia dah bangun, minta tolong buat air semua dia mahu.*harap-harap berterusan la bukan hari ini saja ye daddy*.

Sebelum penutup, hari ini juga merupakan ulang tahun ke Lapan bulan kami menjadi suami dan isteri. Rasa sungguh pantas masa berlalu, rupa-rupanya dah lapan bulan usia perkahwinan kami. Semoga perkahwinan kita akan kekal hingga ke hujung nyawa kan daddy, dan semoga kita diberi peluang untuk memiliki zuriat yang soleh dan solehah. Terima kasih sebab menjadi suami yang sangat hebat bagi saya. Mummy love u Daddy. Jumpa balik nanti berbuka sesama ok sayang !

P/s: Semoga Ramadhan kali ini akan lebih bermakna dan menjadikan kita manusia yang lebih baik dimasa akan datang . Amin.

Comments

Popular posts from this blog

🐰36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123)

🐰 36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123) . 🍀 Features all letters and numbers in various fun colors. 🍀 Helps children learn while still having fun. 🍀 Extremely durable, water resistant, and easy to clean. 🍀 Including 26pcs ABC and 10pcs 123 letters 🍀 Each block size 30cm x 30 cm . 🎯 HARGA : RM60 📦 FREE POSTAGE SM, . # toys   # freeshipping   # kidstoys   # fashionista   # korean   # BabyCrawlingMat # babyplaymat   # crawlingmat   # evafoammat   # FoamPuzzleMats # babyplaypuzzle   # EVAPuzzle   # LetterplayMat   # puzzlematsbaby

ijab kabul Kangen Band

Di gelap malam aku mulai tenggelam Saat kau peluk erat tubuhku, sayang Tunggu aku pulang, aku pasti datang Menemuimu tersayang  Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya,  agar ia bahagia dudududu Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi i Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia (dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi) Dan akan

Debar Rasa Hati

Haii all readers yang singgah sini. Boleh tak kalau aku nak minta dan berkongsi pendapat dengan korang ?? A few days lagi aku bakal bernikah lebih kurang seminggu je lagi. Bila fikirkan hari bahagia tu je, hati aku rasa gugup, rasa berdebar-debar. Memang semua wanita yang akan berumah tangga akan mengalami rasa ini ker? Korang ada cara atau solution tak nak hilang kan rasa gugup,takut, berdebar bagai ni sampai masa nya? Kalau ada korang kongsikan la pengalaman korang atau saja petua nak berumah tangga ok ! korang boleh tinggalkan komen atau kita boleh chat dekat shoutbox. Nasihat korang sangat di hargai :) terima kaseh.