Skip to main content

Manusia Biasa

 
Kita sedar diri ini cuma manusia biasa, tetapi kita selalu nak tunjuk lagak yang konon kita ini kuat kan? Beribu kali terluka pun masih belum tersenyum, hanya kita yang mengetahui betapa susah nya kita nak buat muka semanis mungkin supaya orang lain pun gembira dengan kita. Kan kan?

Kadang -kala ada orang tanya aku , tak HIPOKRIT ke macam tu? Bagi pendapat aku itu bukan la hipokrit, sebab kita menyembunyikan wajah duka kita demi membahagiakan orang lain yang ada disisi kita . Apa salahnya? Kalau kita bermasam muka atau masalah dengan orang lain, tapi kita jumpa semua orang pun kita ber masam muka. Tak kesian ke dekat orang itu? Dia akan berfikir, eh ! Dia ini tak suka aku ke ? Marah aku ke? Walaupun sebenarnya kita tak bermaksud demekian tapi orang berfikir bukan bukan.

Jadi sebab itu la kita kena bermanis muka walau dengan sesiapa sahaja, Walaupun kita pernah, kita marah atau terluka . In sha Allah jika kita membahagiakan orang lain, ada ganjaran yang menanti kita kan? Itu yang aku selalu pegang bila aku jatuh terluka atau bersedih, tu yang buat aku kuat.



*Jumpa Lagi*

Comments

Popular posts from this blog

Little Caliph Sri Damansara

im love being teacher at here now. im feels so happy with them. Enjoy this picture.




Junior Kids Child Care Centre Bandar Mahkota Cheras

Hari ini aku nak berkongsi pasal kerjaya kehidupan aku buat masa sekarang. Buat masa sekarang aku bekerja sebagai teacher dan pengasuh Taska. Walaupun apa yang aku belajar jauh berbeza dengan pekerjaan aku sekarang, aku masih rasa bersyukur masih diberi peluang untuk mencari rezeki. Aku bukan tidak berusaha untuk mencari kerja yang lebih kurang dengan apa yang aku belajar, cuma masih belum ada rezeki mungkin. Lagipun zaman sekarang kerja tidak elok memilih sangat jadi grab saja lah apa yang ada depan mata. Asalkan dapat kumpul duit untuk masa hadapan kan? Aku sekarang bekerja di Junior Kids Child Care Centre. dekat sini ada tiga orang pekerja. Children call me Teacher Shima. So, ada juga Teacher Ida, Teacher Zue, Teacher Farah n Teacher Ita (The Owner). Tugas aku menjaga dan menjadi pengasuh kepada kanak-kanak berumur 1-2 tahun. Student yang di bawah jagaan aku ada 6 orang. Iman, Damia, Syafiqah, Syamil, Aniq Irfan dan fitri.

Ini lah anak-anak di bawah jagaan aku. Yang comel itu Iman…

Selamat Datang Tahun Baru, Selamat Datang Kisah Baru ...

Bila rasa rindu nak menulis datang , muncul la aku di sini. Wah ! Lama gila tak muncul dekat blog ni. Last aku menulis november 2015. Hampir dua tahun juga tidak menulis. Lama kemain nya la. Ini dah masuk Tahun 2017 , ha ! baru la muncul semula. Rasanya belum terlambat kan aku sendiri nak ucapkan 
"SELAMAT TAHUN BARU 2017, SEMOGA SEGALA IMPIAN KORANG YANG MEMBACA BLOG INI TERCAPAI DENGAN JAYA NYA !! "





Selamat datang 2017, lepas ini akan bermula kisah baru dalam kehidupan kita, untuk tahun ini aku tidak la mempunyai azam yang terlalu besar. Korang punya azam atau impian di tahun baru ini apa ya?? meh la share cerita kita ..
Untuk aku , impian di Tahun Baru 2017, Cukup sekadar dua permintaan. aku berharap aku akan dikurniakan zuriat (after two years married) .. impian amboi sangat kan ? ! hahaha... 

Impian kedua nya aku berharap peniagaan aku dan suami sukses dan semakin lebar, tidak meminta untuk mejadi kaya . Hanya sekadar ingin mencukupi untuk mebayar segala komitmen (huta…