Skip to main content

MARRIAGE LIFE






Wah ! Excited nak menaip rasa nya, rindu sangat dekat dunia berbloging macam dulu-dulu kala, *ayat macam duduk zaman apa je aku sekarang*. Bukan apa dulu bujang , ada la banyak masa nak berbloging,singgah sana sini. Since dah kahwin ni, memang tak sempat nak jenguk blog yang dah semakin layu. *sob,sob*.

Dulu sebelum kahwin memang banyak masa terluang , boleh la nak curi-curi berblog. Bila dah kahwin, nah amekkau.  Celik mata pukul 6.30 pagi, then pergi tadika bekerja sampai la pukul 6.15 baru balik. Perghh! bila dapat balik ke rumah hilang segala penat lelah dan stress di tadika. *bukan la stress sangat, cuma pnat dari segi mental* kerana kami belajar bersabar dengan anak-anak. Okeyyyyyyhhhh ! habis di tadika , bila balik rumah berderet kerja dekat rumah. Nak fikir nak masak apa setiap hari, sebab dah tidak tahu nak masak dah. Dah habis menu , heheh *padahal aku yang tak reti masak menu susah* menu cecampak reti la. Nasib baik encik suami kata sedap ye sayang. Dari memasak, masa tu la juga nak basuh baju, then sidai. |Fuhhhh! bila semua dah siap, dapat landing tilam, rasa semua kepenatan datang . Wuaa.. Tu la kehidupan aku sekarang, aku tidak rasa nak merungut, aku suka je buat kerja rumah dan bila suami said thank you rasa lega sangat. ini baru kehidupan aku dengan suami belum ada anak anak lagi. Hope bila  ada anak aku ni diberi kekuatan yang lebih la. Amin. :) eh eh. *berangan ke anak pulak* hehe.

 Encik suami aku *AmirulSyahid* of course la menjadi keutamaan. eceh, nak belajar menjadi isteri mithali la katakan. Amin. Kini, baru la aku rasa susah senang mak aku menguruskan aku. Terharu kejap. Betapa banyak nya dugaan nak mengadap suami, especially bila kita tidak kesefahaman. Kena la mengalahkan. 

"To keep your marriage brimming,with love in the loving cup, whenever you're wrong, admit it, whenever you're right,shut up"

Semoga semua berkekalan baik baik belaka. Amin.






Comments

Popular posts from this blog

🐰36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123)

🐰 36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123) . 🍀 Features all letters and numbers in various fun colors. 🍀 Helps children learn while still having fun. 🍀 Extremely durable, water resistant, and easy to clean. 🍀 Including 26pcs ABC and 10pcs 123 letters 🍀 Each block size 30cm x 30 cm . 🎯 HARGA : RM60 📦 FREE POSTAGE SM, . # toys   # freeshipping   # kidstoys   # fashionista   # korean   # BabyCrawlingMat # babyplaymat   # crawlingmat   # evafoammat   # FoamPuzzleMats # babyplaypuzzle   # EVAPuzzle   # LetterplayMat   # puzzlematsbaby

ijab kabul Kangen Band

Di gelap malam aku mulai tenggelam Saat kau peluk erat tubuhku, sayang Tunggu aku pulang, aku pasti datang Menemuimu tersayang  Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya,  agar ia bahagia dudududu Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi i Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia (dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi) Dan akan

Debar Rasa Hati

Haii all readers yang singgah sini. Boleh tak kalau aku nak minta dan berkongsi pendapat dengan korang ?? A few days lagi aku bakal bernikah lebih kurang seminggu je lagi. Bila fikirkan hari bahagia tu je, hati aku rasa gugup, rasa berdebar-debar. Memang semua wanita yang akan berumah tangga akan mengalami rasa ini ker? Korang ada cara atau solution tak nak hilang kan rasa gugup,takut, berdebar bagai ni sampai masa nya? Kalau ada korang kongsikan la pengalaman korang atau saja petua nak berumah tangga ok ! korang boleh tinggalkan komen atau kita boleh chat dekat shoutbox. Nasihat korang sangat di hargai :) terima kaseh.