Skip to main content

Junior Kids Child Care Centre Bandar Mahkota Cheras



Hari ini aku nak berkongsi pasal kerjaya kehidupan aku buat masa sekarang. Buat masa sekarang aku bekerja sebagai teacher dan pengasuh Taska. Walaupun apa yang aku belajar jauh berbeza dengan pekerjaan aku sekarang, aku masih rasa bersyukur masih diberi peluang untuk mencari rezeki.
Aku bukan tidak berusaha untuk mencari kerja yang lebih kurang dengan apa yang aku belajar, cuma masih belum ada rezeki mungkin. Lagipun zaman sekarang kerja tidak elok memilih sangat jadi grab saja lah apa yang ada depan mata. Asalkan dapat kumpul duit untuk masa hadapan kan?
Aku sekarang bekerja di Junior Kids Child Care Centre. dekat sini ada tiga orang pekerja. Children call me Teacher Shima. So, ada juga Teacher Ida, Teacher Zue, Teacher Farah n Teacher Ita (The Owner).
Tugas aku menjaga dan menjadi pengasuh kepada kanak-kanak berumur 1-2 tahun. Student yang di bawah jagaan aku ada 6 orang. Iman, Damia, Syafiqah, Syamil, Aniq Irfan dan fitri.


Ini lah anak-anak di bawah jagaan aku. Yang comel itu Iman. Menangis nombor satu. :)


ini pula aku tolong jaga baby riyadh. Suka tidur je dia yeee...

Comments

  1. Replies
    1. dah tak kerja situ sis. Sekarang dekat dzul iman. Kenapa sis?

      Delete
  2. hohoho.tak sangka selama kita kerja kat junior kids ko sempat bloging.skrg ni ko teacher zue n aku semua dah bawak diri masing2.zue balik kampung.aku pulak baru je bukak taska dekat2 ngan junior kids.
    - teacher ida-;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalammualaikum , Sila tinggalkan komen anda . Jangan segan segan yew :)

Popular posts from this blog

🐰36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123)

🐰 36pcs EVA Mat (26pcs ABC + 10pcs 123) . 🍀 Features all letters and numbers in various fun colors. 🍀 Helps children learn while still having fun. 🍀 Extremely durable, water resistant, and easy to clean. 🍀 Including 26pcs ABC and 10pcs 123 letters 🍀 Each block size 30cm x 30 cm . 🎯 HARGA : RM60 📦 FREE POSTAGE SM, . # toys   # freeshipping   # kidstoys   # fashionista   # korean   # BabyCrawlingMat # babyplaymat   # crawlingmat   # evafoammat   # FoamPuzzleMats # babyplaypuzzle   # EVAPuzzle   # LetterplayMat   # puzzlematsbaby

ijab kabul Kangen Band

Di gelap malam aku mulai tenggelam Saat kau peluk erat tubuhku, sayang Tunggu aku pulang, aku pasti datang Menemuimu tersayang  Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya,  agar ia bahagia dudududu Beranikan diri bertemu orang tuamu Bicara baik dari hati ke hati Restuilah kami, doakanlah kami Jadi pasangan abadi  Tunggulah aku menjadi imam-mu Dan tunggulah aku menjadi imam-mu Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi i Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia (dan akan ku lamar anakmu di tahun ini Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi) Dan akan

Debar Rasa Hati

Haii all readers yang singgah sini. Boleh tak kalau aku nak minta dan berkongsi pendapat dengan korang ?? A few days lagi aku bakal bernikah lebih kurang seminggu je lagi. Bila fikirkan hari bahagia tu je, hati aku rasa gugup, rasa berdebar-debar. Memang semua wanita yang akan berumah tangga akan mengalami rasa ini ker? Korang ada cara atau solution tak nak hilang kan rasa gugup,takut, berdebar bagai ni sampai masa nya? Kalau ada korang kongsikan la pengalaman korang atau saja petua nak berumah tangga ok ! korang boleh tinggalkan komen atau kita boleh chat dekat shoutbox. Nasihat korang sangat di hargai :) terima kaseh.